Tuesday, January 29, 2013

Maistas Stanbule

Sveiki dar kartelį,

Šiandien norėjau aprašyti Jums maistą, kurį teko ragauti. Kolkas turkiška virtuvė man labai patinka ;)
Viskas tokio skonio, kaip nesveikas maistas iš picerijų ir greito maisto užkandinių Lietuvoje... Visi žinot, kad būtent jis man labiausiai patinka :D
Taigi, jau teko paskanauti tikro kebabo, kas labai sujuokino mane. Kebap - čia vadinama mėsa, konkrečiai, jautiena. Taigi kai užsisakai Kebaba tai valgai jautienos šašlyką arba kokį dalykėlį panašų į guliašą su daržovėmis ir ryžiais. Taigi kebabų ryšių čia labai daug...

Vieną iš dienų su buto draugais važiavome į azijinės miesto dalies širdį, Kadiköy rajoną. Ten lankėmės restoranėlyje, kurio pavadinimo neprisimenu... taip yra todėl, kad čia turkiškų restoranų tinklų yra labai mažai - daugiausia čia privačių, labai unikalių restoranėlių.
Šiame mums net neužsisakius atnešė vandens vienkartiniame indelyje, už kurį nemokėsi, jei jo negersi... Man tikrai nepatiko tokios turkų gudrybės. Kambariokas pasakojo man, kad kituose restoranuose jie  atneša ne tik vandens bet ir įvairiausių užkandžių ir užsieniačiai dažniausia mąsto, kad juos vaišina, tačiau turkai po to liepia už viską sumokėti. Gudruoliai... "Melžia" turistus kiek gali :D

Taigi, aš valgiau labai keistą kebabą pavadintą Patlikanli iskender kebap (pavadinimas gali buti netikslus).

Sutinku, atrodo tikrai nekaip :D ir aš taip pamąsčiau, kai pamačiau. Tačiau skonis man labai patiko. Tiesą pasakius, tai labai keistas patiekalas. Viršuje matote mėsą (jautieną) užkeptą padažu ir daržovėmis. Tačiau po visu tuo slepiasi turkiška duona išmirkusi labai skaniame pomidoru padaže. Šalia patiekiamas jogurtas. Keista, bet čia jogurtas yra patiekiamas beveik prie visko, o jei nebuna, tai tada siūlo užsisakyti jo atsigerti :D Na, man tas jogurtas nepatiko... Niekur jo nevalgau ir negeriu. Kažkaip jis man čia niekaip nesiriša prie tos turkiškos skonių puokštės patiekaluose. Taip pat, po restoraną vaikšto padavėjas su puodu ištirpdyto sviesto padažo ir po patiekalo patiekimo klientui šis padažas yra užpilamas kiekvienam atskirai tiesiai ant patiekalo.
(Šioje nuotraukoje galite matyti jogurtą ir lėkštėje ir šalia pastatytą vadinamą Ayran (jugurtą sumaišytą su šaltu vandenių ir kartais sūdytą druska)).

Įdedu to keisto gėrimo nuotrauką atskirai. Turkai jį labai mėgsta, tačiau aš dar neišdrįsau jo paragauti.



Desertui valgiau dar keistesnį dalykėlį pavadinimu Künefe. Tai labai saldus tradicinis turkiškas desertas.
 
Jis pagamintas iš labai plonų grudinės kilmės plonyčių makaronėlių (beveik plauko storumo) vadinamų Kadaif. Viduje šio pyragėlio yra labai skanus saldus sūris panašus į maskarpone sūrį. Šis desertas patiekiamas cukraus, vandens ir keletos lašelių rožių vandens padažėlyje ir apibarstomas pistacijų drožlėmis.
Buvo skanu, tačiau net man per saldu. Viso nesuvalgiau.

Kitą dieną vakarop kambariokai užsimanė Lahmakun. Taigi parnešė vieną ir man.
 
Tai, sakyčiau, turkiškos picos rūšis. Ant plono tešlos skritulio yra užtepta smulkiai sumaltos jautienos ir avienos, pomidorų ir raudonėlio bei kitų prieskonių pasta. Šis paplotėlis patiekiamas pakaitintas atskirai nuo šviežių daržovių ir žolelių (pomidorų, violetinių svogunų, petražolių ir smulkintos paprastosios salotos, žalio aštriojo pipiro ir citrinos). Šį patiekalą iš esmės turi pasiruošti pats. Imi blyną, imi daržoves, išsidelioji jas, aplaistai jas citrinos sultimis ir susisuki šitą blyną į tūtelę. O tada, skanaus!

Šiandien grįžtant iš universiteto sustojome užkandinėje "Pilav". Žodis Pilav čia atstoja žodį plovas Lietuvoje. Šiame restoranėlyje buvo galima valgyti įvairiausių rūšių plovo - su vištiena, su jautiena, vien tik su daržovėmis ir t. t. ir t. t. Tačiau aš žinojau, kad čia valgau ne paskutinį kartą, taigi geriau užsisakiau turkiškąjį Döner. Tai Lietuviškas kebabas lavaše.


 
Na, maniškis taip skaniai tikrai neatrodė, bet buvo neblogas. Tačiau, tai kas skaniausia kebabuose Lietuvoje čia nebuvo... Šitas patiekalas čia nėra skandinamas padaže, kaip pas mus. ;) Iš tikro, tai jokio padažo nejaučiau išvis. Tačiau vis mąsčiau kaip būtų skanu, jei kas uždrebtų man šiek tiek česnakinio padažo :D
 
Apie aptarnavimą galiu pasakyti tiek, kad čia jis labai geras. Padavėjai laksto, šypsosi, yra labai mandagūs ir visa kitą, tačiau absoliučiai nekalba angliškai... ;) Tad net užsisakyti ką nors čia sunku. Meniu angliškai taip pat nieko nėra neparašytą, tad iš tikro, tai patiekalą renkiesi visiškai aklai (nebent yra nuotrauka).
Kiti Erasmus studentai sakė, kad angliškai meniu tik miesto centre, Europinėje pusėje, kuri yra lankomiausia tūristų.
 
Taigi, kolkas tiek apie maistą. Tikiuos skaitydami valgyti neužsimanėte. ;)
 
xx Eglė

No comments:

Post a Comment